تاثیر کلر بر مو، آیا کلر به مو آسیب می رساند

تاثیر کلر بر مو، آیا کلر به مو آسیب می رساند؟

تاثیر کلر بر مو، آیا کلر به مو آسیب می رساند ؟

با نزدیک شدن به تابستان، هیچ چیز مانند یک آب تنی با طراوت در استخر برای خنک شدن وجود ندارد. با این حال، کسانی هستند که نمی خواهند پا در آب استخر بگذارند، زیرا نگران اثرات مضر کلر بر موهای خود هستند، مخصوصاً کسانی که کراتین مو انجام داده باشند. اگرچه کلر می تواند باعث سبز شدن موها و خشکی و ضعیف شدن تارهای مو و همچنین کم شدن اثر کراتین شود، اما این ماده شیمیایی باعث ریزش مو یا طاسی نمی شود.

برای کاهش اثرات کلر، موهای خود را قبل و بلافاصله بعد از شنا بشویید تا مواد شیمیایی از بین بروند. با شستن موهایتان از قبل، اجازه می‌دهید تارها آب بدون کلر را جذب کنند، که می‌تواند به محافظت از آنها کمک کند. شستشوی مو پس از آن نیز برای از بین بردن مواد شیمیایی و حفظ سلامت آن مهم است. این دو مرحله می تواند به محافظت از موهای شما و جلوگیری از خشک شدن آن کمک کند.

کلر موجود در استخرها می تواند برای موهای ما بسیار مضر باشد. به همین دلیل مهم است که در تابستان از موهای خود مراقبت بیشتری کنیم. اثرات کلر بر روی مو و نحوه محافظت از موهای خود را به مناسب ترین روش کشف کنید. اگر موهای خود را کراتین کرده اید و نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر در زمینه استخر رفتن دارید با آموزشگاه کراتین مو اصفهان تماس بگیرید.

چگونه کلر روی موهای شما تأثیر می گذارد؟

اگر قبل و بعد از حمام کردن موهای خود را به اندازه کافی مراقبت نکنیم، تماس منظم کلر روی مو می تواند بسیار منفی باشد. با کلر چه اتفاقی برای موهای ما می افتد؟

زمانی که غلظت کلر زیاد باشد و برای مدت طولانی در معرض آن و آفتاب قرار بگیریم موهای ما خشک ‌تر و شکننده ‌تر می‌شوند.

در موهای رنگ شده باعث می شود که موها رنگ مایل به سبز به خود بگیرند.

مو زمخت و متخلخل می شود و درخشندگی خود را از دست می دهد و رنگ کدرتر و فرسوده تری به خود می گیرد، به خصوص اگر رنگ شده باشد.

چگونه از مو در برابر کلر محافظت کنیم؟

واضح است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کلر می تواند به موهای ما آسیب برساند. به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه از موهای خود در استخر محافظت کنید تا کمترین تأثیرات آن را متوجه شوید و در تابستان از ریزش مو جلوگیری کنید.

نحوه حذف کلر از مو

برای کاهش اثرات کلر بر روی موهای خود، مهم است که از آن مراقبت کنید، چه قبل و چه بعد از حمام. توصیه می کنیم این نکات را دنبال کنید:

قبل از فصل استخر، آبرسانی خوبی به موهایتان بدهید. این به موهای شما کمک می کند کلر کمتری جذب کنند.

پس از حمام کردن، موهای خود را در اسرع وقت آبکشی کنید. اگر دیر به خانه می رسید از دوش استخری استفاده کنید تا آن را به درستی بشویید.

موهای خود را کاملا بشویید، با ماسک آبکشی و مرطوب کنید تا مواد شیمیایی از موهایتان پاک شود.

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب و کلر از یک اسپری محافظ استفاده کنید.

بسته به نوع موهایتان از شامپوی مناسب برای موهای خشک یا مخصوص موهای در معرض آفتاب استفاده کنید.

از نرم کننده استفاده کنید تا انتهای آن نرم و آبرسانی شود و یک یا دو بار در هفته از ماسک استفاده کنید.

در پایان حمام، ترفندی که به موهای شما درخشندگی می دهد، آبکشی با آب سرد است.

وقتی تابستان به پایان می رسد، ساقه های مو را کمی کوتاه تر کنید.

قبل از وارد شدن به استخر موهای خود را با روغن های مناسب مو کاور کنید، این کار باعث می شود تا کلر کمتر جذب موها شود.

تاثیر کلر بر مو، آیا کلر به مو آسیب می رساند

چگونه موهای سبز را از کلر پاک کنیم؟

یکی از اثرات منفی کلر تغییر رنگی است که می تواند در موهای رنگ شده ایجاد کند. چگونه موهای سبز را از کلر پاک کنیم؟

کلر باعث اکسید شدن سایر فلزات مانند مس یا آهن می شود و فیبر را ضعیف می کند و آن را باز می کند و به مس اجازه نفوذ می دهد. این همان چیزی است که باعث سبز شدن رنگ مو در تابستان می شود، زیرا رنگ های مو حاوی این مواد فلزی است. برای اینکه رنگ مو در تابستان ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید این توصیه ها را رعایت کنید:

وقتی از استخر بیرون می آیید دوش بگیرید تا کلر موهایتان را پاک کنید.

برای جلوگیری از تماس با کلر تا حد امکان از کلاه استخر استفاده کنید.

وقتی در خانه دوش می گیرید، از شامپو و ماسک مناسب استفاده کنید

چه محصولاتی از کلر محافظت می کند

محصولات متنوعی برای محافظت از مو در برابر کلر وجود دارد. بنابراین، در تابستان باید با یک روال خوب از موهای خود مراقبت بیشتری کنید. مثلا:

از شامپوهای محافظی استفاده کنید که حاوی مواد طبیعی است که از موهای شما مراقبت می کند.  هر روز از نرم کننده استفاده کنید و هفته ای یکبار ماسک بزنید تا موهایتان آبرسانی شود. از یک درمان ویژه برای آبرسانی، درخشندگی و محافظت از موهای خود در برابر کلر و اشعه خورشید استفاده کنید.

ما طیف وسیعی از محصولات مراقبتی از مو را در آموزشگاه آرایشی اصفهان به همراه روش های مصرف و نگهداری، در دور های آموزشی خود به هنرجویان معرفی خواهیم کرد. اگر نیاز به گذراندن دوره های مختلف دارید می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

اگر کلر را حذف نکنم چه اتفاقی می افتد؟

بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام خروج از استخر لازم نیست دوش بگیرید، اما حقیقت این است که عدم انجام این کار می تواند مضر باشد. کلر چه اثراتی روی مو و پوست دارد؟

قبلاً دیده‌ایم که چگونه کلر می‌تواند روی موها اثر بگذارد، اما همچنین می‌تواند باعث تحریک، کم آبی، تورم و حتی از دست دادن ملانین پوست شود.

بنابراین، حذف کلر هنگام خروج از استخر ضروری است. و البته هنگام دوش گرفتن بعد از آن در خانه باید عمیق تر باشیم و از مناسب ترین محصولات برای مراقبت از مو و پوست خود استفاده کنیم.

تاثیر کلر بر مو، آیا کلر به مو آسیب می رساند

بعد از افزودن کلر چقدر باید صبر کرد تا حمام کرد؟

اگر استخر خود را دارید و مراقب نگهداری آن هستید، باید بدانید که پس از افزودن کلر، زمان انتظار برای استحمام وجود دارد. اصولاً توصیه می شود تا زمانی که بین 5 تا 8 ساعت نگذشته است وارد آب نشوید، اگرچه اگر شک دارید بهتر است با متخصصان مشورت کنید و همیشه دستورالعمل های محصول را مطالعه کنید و طبق همان عمل کنید.

چگونه موهای خود را در استخر خیس نکنیم؟

آیا ترفندی برای جلوگیری از خیس شدن موهایتان در استخر و جلوگیری از اثرات کلر روی موهایتان وجود دارد؟ با رعایت این نکات تا حد امکان از خود محافظت کنید:

از کلاه دوش مناسب، ترجیحا سیلیکونی استفاده کنید.

اگر موهای بلندی دارید، موهایتان را با کش یا هدبند جمع کنید، اما سعی کنید قبل و بعد از آن مراقبت های لازم را انجام دهید وگرنه بیشتر از حد دلخواه می شکند و می ریزد.

همچنین به شما توصیه می کنیم سر خود را زیر آب نگذارید و در قسمت پایین استخر بی حرکت بمانید. اما، اگر می خواهید موهای خود را در برابر کلر استخر محافظت کنید، در تابستان به طور جدی از موهای خود مراقبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *