نشانه هایی که به شما می گویند باید موهایتان را کوتاه کنید

نشانه هایی که به شما می گوید باید موهایتان را کوتاه کنید

نشانه هایی که به شما می گوید باید موهایتان را کوتاه کنید

امروزه اکثر خانم ها علاقه ی زیادی به موهای بلند و لخت  دارند و از کوتاهی موهای خود بیزارند اما باید به این نکته اشاره کنم که داشتن موهای بلند و سالم نیازمند رعایت یکسری مراقبت ها است که از مهم ترین آن ها کوتاهی مو هر یک الی دوماه یک بار برای سالم ماندن ساقه موها و از بین رفتن موخوره و گره های مو می باشد.

شما اگر موهای خود را هر چند وقت یک بار کمی کوتاه نکنید باعث می شود موهای شما به مرور زمان خشک و دوشاخه شود و یا به اصطلاح موخوره بگیرند که این اتفاق  تغذیه و رشد موهای شما را با مشکل رو به رو می کند. بنابراین برای تغذیه بهتر موهایتان حتما باید این مسئله را در نظر داشته باشید.

مقصود از نوشتن این مقاله تلاش برای آشنایی بیشتر شما با نشانه هایی است که در صورت مشاهده و برخورد با آن ها نیاز به کوتاهی موهایتان دارید. پس اگر به سلامت موهای خود در کنار بلند بودنشان اهمیت می دهید، تا پایان این مقاله من را همراهی کنید.

برای کوتاهی مو اصفهان به شما سالن زیبایی فیروزه با ۳۰ سال سابقه کاری و ارائه خدمات در راستای آموزش آرایشگری، مراقبت و زیبایی از موها و هم چنین آموزش کوتاهی مو اصفهان را به شما معرفی می کنم.

آشنایی با نشانه های نیاز به کوتاهی مو:

 کوتاهی در سلامت و رشد مو تاثیر بسزایی دارد و لازم است که هر چند ماه یک بار این کار را انجام دهید. یکی از نشانه هایی که با دیدن آن باید اقدام به کوتاهی موهایتان کنید، داشتن ریزش مو است که در ادامه راجع به  آن بیشتر توضیح خواهم داد.

نشانه هایی که به شما می گوید باید موهایتان را کوتاه کنید

داشتن ریزش مو:

در اکثر افراد بدون در نظر گرفتن جنسیت، ریزش مو اتفاق می افتد و این امری طبیعی است. اما ریزش مویی طبیعی به نظر می رسد که در طول روز حدود پنجاه تا صد عدد باشد، البته این رقم در موهای بلند و پرتر بیشتر است و نباید از حجم موهای شما کاسته شود.

 یعنی باید به ازای موهای ریخته شده ی شما موهای جدیدی رشد کنند، در غیر این صورت موهای ریخته شده شما به نسبت رویش موهای جدیدتان بیشتر بوده و در این حالت باید گفت که شما دچار ریزش موی غیر طبیعی شده اید و باید به دنبال راه حلی برای درمان آن باشید.

از نشانه های دیگر آن نیز می توان به ریزش مو در حمام و روی بالشت بعد از بیدار شدن از خواب هم اشاره کرد. توجه داشته باشید که این اتفاق در افرادی که دارای موهای بلند و فر هستند بیشتر است، چرا که بلندی مو باعث نازک شدن و ضعیف شدن ساقه مو نسبت به موهای کوتاه تر می گردد.

هم چنین موهای فر امکان گره خوردنشان و ریزش بر اثر شانه زدن آن ها زیاد است، بنابراین اولین قدم برای درمان ریزش مو کوتاهی آن می باشد‌.

موخوره:

داشتن موخوره امری شایع در بین خانم ها می باشد که اگر به آن رسیدگی نشود، ادامه پیدا کرده و باعث آسیب های بیشتر به ساقه مومی گردد. اگر دقت کرده باشید قسمت هایی از مو که دچار موخوره شده اند، دو شاخه و رنگ پریده هستند و رطوبت آن قسمت از مو نیز کم تر است.

در صورتی که موهای شما دچار موخوره شده باشد، بهتر است در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به کوتاه کردن آن ها کنید، در غیر این صورت موخوره تا قسمت های بالاتر ساقه مو نیز ادامه پیدا کرده و باعث ایجاد ظاهر بسیار بدی در موهای شما می شود.

 برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که بعد از حمام ساقه موهای خود را با ماسک ها و روغن های گیاهی چرب کنید و در صورت ایجاد موخوره آن قسمت از مو را کوتاه نمایید، تا به سلامت موی خود کمکی کرده باشید.

داشتن موهای چرب:

عوامل زیادی مثل: استرس، ارثی بودن، بالا رفتن سن و هم چنین بازی کردن با موهای سر توسط انگشتان دست می توانند باعث ایجاد چربی در پوست سر شوند.

البته چربی پوست سر طبیعی می باشد و لازم است که غدد چربی برای حفظ پوست سر از خشکی از خود چربی تولید کنند، اما در صورتی که این چربی بیش از اندازه ترشح شود از طریق ایجاد شوره و چسبندگی بین تارهای مو باعث ریزش می گردند.

 شما می توانید با کوتاه کردن موها به درمان چربی آن نیز کمک نمایید.

موهای خشک و شکننده داشتن:

موهای زبر و خشک نشان دهنده ی نداشتن میزان آب کافی و رطوبت در پوست سر می باشد. اگر بعد از استحمام کردن میزان وز بودن و خشکی موهایتان از قبل بیشتر شد، باید بدانید که نیاز به درمان از طریق کوتاهی مو دارید تا موهایتان را از بی روح بودن و خشکی نجات دهید.

نشانه هایی که به شما می گوید باید موهایتان را کوتاه کنید

نازک بودن موها و کم پشتی آن ها:

موهای نازک و کم پشت نسبت به موهای ضخیم آسیب پذیر تر هستند، به ویژه وقتی که قد موهای شما بلند هم باشند، چرا که موهای بلند باعث نازک تر شدن ساقه ی مو می شوند.

در چنین شرایطی شما نیاز دارید تا برای زیباتر شدن موهای خود و همچنین برای جلوگیری از آسیب بیشتر به آن ها، موهای خود را تا شانه هایتان کوتاه کنید. این امر باعث می شود تا زیبایی و سلامت موهای شما افزایش یابد.

اکنون بعد از بررسی نشانه های کوتاهی قصد دارم شما را با چند روش مراقبتی برای جلوگیری از آسیب دیدن به موهایتان آشنا کنم.

چگونه از موهای خود مراقبت کنیم؟

سعی کنید موهای خود را با شامپو بیش تر از دوبار در هفته شست وشو ندهید، چرا که باعث چرب شدن پوست سر خواهد شد.

بعد از استحمام حتما از روغن زیتون، ماسک مو و نرم کننده ها استفاده کنید تا نوک موهایتان کم آب و دچار موخوره نشوند.

 به جای شانه زدن موها با شانه های پلاستیکی از جنس های چوبی آن استفاده کنید تا از ایجاد الکتریسیته بین شانه و موهایتان و در نتیجه ریزش آن ها جلوگیری شود.

 حداقل ماهی یکبار نوک موهای خود را موخوره گیری کنید تا سالم بمانند و به رشد شان افزوده شود.

 باید از رژیم های غذایی پر پروتئین، آب و مایعات و مواد معدنی فراوان و قرص های تقویتی برای سلامت موهای خود نیز استفاده کنید.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردم به شما برای داشتن موهایی بلند و سالم و براق کمک کنم. طبق نشانه هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم شما در صورت مواجه شدن با آن ها می توانید با مشاورین سالن زیبایی فیروزه که در زمینه کراتین مو اصفهان نیز بسیار با تجربه و کاربلد هستند در ارتباط باشید، تا در زمینه کوتاهی و مراقبت از موهایتان به شما مشاوره بدهند و اقدامات لازم را برای شما مشتریان عزیز انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *