دلایل وز شدن مو و روش‌ های درمان آن

دلایل وز شدن مو و روش‌ های درمان آن

دلایل وز شدن مو و روش‌ های درمان آن

داشتن موهایی زیبا و سالم می‌ تواند بر زیبایی چهره شما بیفزاید. اما در اغلب اوقات افراد با خشکی و وز شدن موهایشان مواجه می ‌شوند که اصلاً برای آن ها خوشایند نیست و همیشه سعی می‌ کنند که این وز شدن را از طریق اتو مو کشیدن برطرف نمایند. اما این کار کاملاً اشتباه بوده و می‌ تواند به مو های شما آسیب بیشتری را وارد کند. پس لازم است که در ابتدا راجع به علت‌ هایی که باعث وز شدن موهایتان می ‌شوند اطلاعاتی را کسب نمایید، تا بتوانید از ریشه آن ها را برطرف کنید و لطافت موهای خود را باز گردانید.

من در این محتوا قصد دارم، از علت ‌های مختلفی که می ‌توانند باعث وز شدن موها شوند. و هم چنین روش‌ هایی که برای درمان آن ها وجود دارند با شما عزیزان صحبت کنم. چنان چه به دنبال راهی برای صافی مو های خود با استفاده از مواد صد در صد گیاهی می گردید، من به شما احیا و کراتین مو  اصفهان توسط سالن زیبایی فروزنده را معرفی می کنم.

آشنایی با علت‌ های مختلف وز شدن مو ها:

_ یکی از مواردی که می ‌تواند باعث خشکی و وز شدن موهای شما شود، استفاده مداوم از اتو مو و سشوار می ‌باشد. حرارت ناشی از این ابزار ها رطوبت مو های شما را گرفته و باعث خشک شدن و وز شدن آن ها در دراز مدت می ‌شوند.

_ استفاده از حوله‌ های زبر برای گرفتن آب مو ها و خشک کردنشان نیز مورد دیگری است که می ‌تواند باعث وز شدن مو ها شود.

زندگی کردن در مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب است.

_ استفاده کردن از شامپو هایی با فرمولاسیون قوی برای شست و شو دادن مو ها و هم چنین حمام رفتن‌ های زیاد

_ از دست رفتن رطوبت مو به هر دلیلی می ‌تواند منجر به وز شدن مو ها شود.

_ استفاده از شانه بعد از حمام در صورتی که مو ها هنوز خیس می ‌باشند، می ‌تواند منجر به وز شدن موها شود.

_ کوتاه نکردن مو ها و نگرفتن موخوره هایشان می‌ تواند، سبب از دست دادن رطوبت مو ها و در نتیجه وز شدن آن ها گردد.

_ وجود برخی مواد معدنی و ویتامین ها به مقدار کم در بدن

_ بستن مو ها توسط گیره ‌هایی که باز کردن آن ها به سختی صورت می‌ گیرد، می‌ توانند باعث به هم ریختگی مو ها و در نتیجه وز شدن آن ها شوند.

دلایل وز شدن مو و روش‌ های درمان آن

کمبود ویتامین ‌های E,K

وجود این دو ویتامین در بدن می ‌توانند سبب رطوبت رسانی به مو ها و در نتیجه وز نشدن آن ها شوند. بنابراین افرادی که با کمبود ویتامین ‌های e و k در بدنشان مواجه هستند بیشتر در معرض خشکی و وز شدن مو قرار می ‌گیرند و علاوه بر آن همیشه مو هایشان آسیب پذیر و شکننده است.

وجود ویتامین دی به مقدار کم در بدن:

یکی از ویتامین هایی که از ریزش مو ها جلوگیری می کند ویتامین دی می ‌باشد. چرا که از طریق آن مو ها رطوبت رسانی شده و رشد مجدد می ‌یابند. بنابراین کمبود آن می ‌تواند منجر به وز شدن مو ها و در نتیجه ریزش آن ها گردد.

نبود ویتامین B به مقدار لازم در بدن:

دو ویتامین بیوتین و نیاسین می ‌توانند از ریزش، خشکی مو و شکنندگی آن ها جلوگیری کنند. به همین خاطر است که زمانی که به پزشک برای درمان ریزش مو مراجعه می ‌کنید اولین اقدام آن نوشتن قرص و یا آمپول‌ هایی است که حاوی این دو ویتامین باشند. چرا که وجود میزان کافی B3 و B7 در بدن می ‌توانند به تقویت مو ها و درمان مشکلات ناشی از خشکی و ریزش آن ها کمک زیادی کنند. افرادی که به دنبال بهترین کراتینه مو در اصفهان هستند، توصیه می کنم حتما به بهترین ها در این زمینه مراجعه نمایند.

وز شدن مو به خاطر کمبود آهن:

افرادی که دچار کم خونی هستند و آهن خونشان کم است، موهایشان در معرض آسیب ‌های زیادی قرار می ‌گیرند و در اثر کم پشت شدن، ریزش، خشکی و وز شدن ناشی از فقر آهن سلامتی مو های خود را از دست می ‌دهند.

معرفی چند راهکار برای رفع وز شدن مو:

_ همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، یکی از مواردی که باعث خشکی و وز شدن مو ها می ‌شود، استفاده از اتو مو و سشوار می ‌باشد. بنابراین استفاده کمتر از این ابزار های حرارتی می ‌تواند به درمان وز شدن مو ها کمک زیادی کند. پس بهتر است بعد از آمدن از حمام صبر کنید، تا رطوبت موهایتان در اثر مجاورت با هوا خشک گردد.

_ رفتن به حمام و شست و شوی مو ها با آب داغ می‌ تواند باعث از بین رفتن چربی های طبیعی موجود در پوست و موی سر شما شوند. در نتیجه در ابتدا بهتر است که آلودگی موهایتان را به وسیله ی آب ولرم بشویید و سپس با استفاده از آب سرد آن ها را آبکشی نمایید، تا از رسیدن آسیب به آن ها جلوگیری کنید.

_ یکی از راهکار هایی که می‌ تواند مانع وز شدن مو ها شود، بافتن آن ها  می باشد. شب ‌ها هنگامی که خواب هستید به دلیل برخورد زیاد مو ها با بالشت و در اثر الکتریسیته ناشی از این تماس مو ها به هم دیگر گره می ‌خورند و به هم می ریزند. بنابراین موقع خواب بهتر است که مو های خود را ببافید، تا مجبور نباشید گره‌ های آن ها را باز کنید و یا مدام آن ها را شانه بزنید. چرا که استفاده زیاد از شانه نیز خود باعث وز شدن مو ها می شود.

_ استفاده از روغن آرگان، زیتون، نارگیل،  ماسک‌ های مو حاوی لیمو و عسل، آووکادو، آلوئه ورا، ژلاتین خوراکی، موارد دیگری هستند که می ‌توانند با رطوبت رسانی به ساقه مو ها باعث رفع خشکی و جلوگیری از وز شدن آن ها شوند.

دلایل وز شدن مو و روش‌ های درمان آن

نتیجه گیری:

 همان طور که با خواندن این مقاله متوجه شدید وز شدن موها دلایل مختلفی دارد. با توجه به محتوای نوشته شده شما می‌ توانید علت وز شدن مو های خود را پیدا کنید و از طریق راهکار های گفته شده به درمان آن ها بپردازید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *