چگونه ریزش مو را بعد از درمان کراتینه متوقف کنیم

چگونه ریزش مو را بعد از درمان کراتینه متوقف کنیم؟

چگونه ریزش مو را بعد از درمان کراتینه متوقف کنیم

مقابله با موهای وز، نامنظم و کدر دردسر بزرگی است، به خصوص زمانی که می خواهید به موهای خود ظاهر جذاب تری بدهید. همچنین بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد. اخیراً صنعت زیبایی پیشرفت های باورنکردنی در قالب درمان های مختلف مربوط به مراقبت از مو داشته است که توسط علم پشتیبانی می شود. یکی از این درمان های انقلابی درمان کراتینه است.

درمان کراتین مو اصفهان برای تبدیل موهای شما از حالت وز به صاف، براق و ابریشمی بسیار وسوسه انگیز است. این درمان با نرخ موفقیت بسیار زیاد و مشتریان بسیار زیاد، گروهی از پیروان وفادار را در دنیای زیبایی به دست آورده است. با این حال، واقعیت سختی در ارتباط با این درمان وجود دارد و آن ریزش مو است که در صورت عدم درمان می تواند به ریزش دائمی تبدیل شود. با این حال، جای نگرانی نیست زیرا با پیروی از یک روال مراقبت از مو می توان آن را معکوس کرد. در این وبلاگ قصد داریم در مورد کراتینه درمانی، علل ریزش مو و نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو بعد از درمان صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید!

کراتین چیست؟

قبل از اینکه از این موضوع رد شوید، مهم است که بدانید کراتین چیست. کراتین نوعی پروتئین طبیعی است که در مو، ناخن و پوست وجود دارد. نه تنها کراتین است، بلکه عمدتاً از پروتئین های مرتبط با کراتین تشکیل شده است. این مانند یک لایه محافظ خارجی برای جلوگیری از آسیب محیطی موهای شما و همچنین یک پروتئین ساختاری داخلی است که ساختار مو را تشکیل می دهد. با گذشت زمان، کراتین مو در اثر عوامل خارجی نامطلوب مانند آب و هوا، آلودگی، مواد شیمیایی یا تغییرات سبک زندگی کاهش می‌یابد که در نهایت منجر به کدر شدن، آسیب‌ دیده، متخلخل، وز، خشکی و درهم شدن مو می‌شود.

کراتینه درمانی چیست؟

کراتینه درمانی فرآیندی است که در آموزشگاه کراتین مو اصفهان توسط پرسنل حرفه ای انجام می شود و موهای شما را نرم، صاف و صاف می کند. در این درمان، کراتین به طور مصنوعی به مو اضافه می شود و نقاط بسیار متخلخلی که کراتین در آن ها تخلیه شده است را پر می کند. به این ترتیب مو با بازگرداندن کراتین از دست رفته به تارهای آن بازسازی می شود و آنها را بدون وز، براق و صاف می کند.

آیا کراتینه درمانی باعث ریزش مو می شود؟

حالا حتما این سوال برایتان پیش می آید که اگر پروتئین کراتین اینقدر اهمیت دارد، پس چگونه کراتینه درمانی باعث ریزش مو می شود؟ اجازه دهید این موضوع را نیز روشن کنیم. مهم نیست که درمان‌های کراتینه چقدر جذاب به نظر می‌رسند، باز هم با کمک مواد شیمیایی خشن و ابزارهای داغ در دمای غیرعادی بالا انجام می‌شوند. کراتین به تنهایی باعث ریزش مو نمی شود، بلکه این مواد شیمیایی به همراه کراتین هستند که به ریزش مو کمک می کنند.

مواد شیمیایی خشن: یکی از این مواد شیمیایی خطرناک، فرمالدئید است که یک سرطان زا شناخته شده است. کل فرآیند به خودی خود به فولیکول های مو آسیب می رساند، آنها را ضعیف می کند و باعث شکستگی مو می شود.

پوست سر حساس: اگر پوست سرتان به مواد شیمیایی حساس است، ممکن است بیشتر مستعد ریزش مو و سوختگی های شیمیایی باشید. در این شرایط بهتر است از این درمان ها دوری کنید.

دمای بالا : این فرآیند همچنین از ابزارهای داغ با دمای بالا مانند سشوار و اتوهای صاف استفاده می کند که می تواند پروتئین های طبیعی موجود در موهای شما را تجزیه کند و به یکپارچگی مو آسیب برساند.

نانو بوتاکس مو

چگونه بعد از کراتینه ریزش مو را متوقف کنیم؟

خوشبختانه، ریزش موی ناشی از کراتینه درمانی موقتی است و با پیروی از یک روال مناسب مراقبت از مو با محصولات مناسب قابل جبران است. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد – که شامل کوتاه کردن موهای شما نیست!

پوست سر خود را ماساژ دهید

برای کمک به رشد مجدد موهایتان، هر از گاهی یک ماساژ آرام بخش پوست سر خود را انجام دهید. روغن هایی را انتخاب کنید که دارای خواص رشد مو هستند مانند روغن نارگیل، روغن کرچک و …. همچنین می توانید چند قطره روغن ضروری را به روغن حامل اضافه کنید تا فواید بیشتری داشته باشید. روغن رزماری بهترین روغن برای رشد مو است. روغن های نعناع، ​​اسطوخودوس و درخت چای فولیکول های مو را تصفیه کرده و به حفظ سلامت مو کمک می کنند. ماساژ با نوک انگشتان باعث افزایش گردش خون در سرتاسر سر می شود که باعث رشد سالم مو می شود.

از شامپوها و نرم کننده های ملایم استفاده کنید

موهای کراتینه شده شما به شامپو و نرم کننده ملایم نیاز دارند، بنابراین شامپوهای سولفاته را کنار بگذارید، زیرا این شامپوهای سولفاته تمام رطوبت را از موهای شما می گیرند و آن را خشک و شکننده می کنند. برای حفظ یکپارچگی موهای خود از شامپوها، نرم کننده ها و ماسک هایی با فرمول های ملایم بدون سولفات، پارابن یا پاتالات استفاده کنید. ماسک های حالت دهنده عمیق و تقویت کننده مو یک بار در هفته موهای شما را احیا می کند، سطح رطوبت را بالا نگه می دارد و حالت ابریشمی موهای شما را حفظ می کند.

موهای خیس را برس نزنید

موهای شما زمانی که خیس هستند بسیار شکننده هستند، بنابراین در حالی که خیس هستند آنها را برس نزنید. از یک شانه دندانه پهن برای باز کردن موها در زمانی که تقریباً خشک هستند استفاده کنید. اگر هنوز گره دارید، از یک نرم کننده استفاده کنید تا گره ها را باز کنید و کشش را به حداقل برسانید.

موهای خود را هیدراته نگه دارید

هیدراته نگه داشتن موهایتان از درون برای یکپارچگی کلی موهایتان به همان اندازه مهم است. بخشی از ساقه مو از آب تشکیل شده است، بنابراین مطمئن شوید که تقریباً هشت لیوان آب بنوشید تا خود و موهایتان هیدراته و حجیم شود.

غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید

موهای شما از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین بسیار مهم است که به اندازه کافی غذا بخورید تا موهای خود را قوی و سالم نگه دارید. گوشت، تخم مرغ، پنیر و آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن خود را لاغر و سالم نگه دارید و موهای خود را قوی و پر کنید. همچنین برای غلبه بر کمبود آهن که باعث ریزش مو می شود، غذاهای غنی از آهن مانند خرما، اسفناج، چغندر، گوشت قرمز، جگر و لوبیا را اضافه کنید.

مکمل مصرف کنید

ویتامین ها برای حفظ سلامت بدن و مو ضروری هستند. بیوتین نوعی ویتامین B است که نقش اساسی در اکسیژن رسانی فولیکول های مو و پوست سر دارد. ویتامین E یکی دیگر از آنتی اکسیدان های شگفت انگیز است که از آسیب رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو ناشی از آب و هوای سخت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند و آن را قوی تر و انعطاف پذیرتر می کند.

مراجعه کمتر به آرایشگاه

پس از کراتینه درمانی، موهایتان را کمی استراحت دهید. درمان‌های شیمیایی، رنگ‌آمیزی یا هایلایت‌ها باعث ایجاد استرس بیشتر روی پوست سر و موهای شما می‌شود و آن‌ها را شکننده‌تر و مستعد شکستن می‌کند.

نانو بوتاکس مو

استرس

استرس عامل مهم دیگری است که به ریزش مو کمک می کند. این وضعیت موقتی است، اما همچنان باید سعی کنید آرام بمانید و سطح استرس خود را با مدیتیشن یا یوگا یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش کنترل کنید. به این ترتیب شانس خوبی برای جلوگیری از ریزش مو خواهید داشت.

سخن پایانی

سالن زیبایی فروزنده یکی از بهترین سالن های کراتینه مو اصفهان است که انواع خدمات کراتین، پروتئین، اوزون تراپی و … ارائه می دهد. در این مجموعه از مواد با کیفیت عالی و همچنین مقرون به صرفه استفاده می شود. اگر مایل باشید می توانید در کلاس های آموزشی این مجموعه شرکت نمایید که بدین منظور با شماره های درج شده تماس حاصل فرمائید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *